PÉRELY HERCZ IMRE

(Pápa, 1898. – Bajorország, 1944.): grafikus, festő.

Az Iparművészeti Iskolán majd a Képzőművészeti Főiskolán végezte tanulmányait.
Kecskeméten Iványi-Grünwald Béla tanítványa volt. Főleg újságok számára készített
rajzokat: a Magyar Grafika (1921), Képes Krónika (1922–30), Társaság (1922), Színházi
Világ (1922), Új Idők (1922), Pénzvilág (1922), Társaság (1923), Ország-Világ (1923), Jó
Pajtás (1924–25), Ma Este (1926), Május 1 (1927), Magyar Magazin (1928), A Toll (1929),
Tolnai Világlapja (1929–31), Színházi Élet (1929), Délibáb (1929–40), A Reggel (1930),
Pesti Hírlap (1932), Tükör (1940), Népszava Naptár (1942), Színházi Magazin (1944).
Művészetének fő tevékenysége a grafika, elenyésző része, de jelentős a karikatúra,
illetve portrékészítés. Közéleti és irodalmi személyekről rajzolt portrésorozata meghozta
a népszerűséget számára. Portréit kötetekben is kiadták (Magyar fejek, 1922; Magyar
írók, 1927; stb.). 1925-ben Rómában a pápa arcképét örökítette meg. Tagja volt a
Magyar Újságrajzoló Művészek Egyesületének.